• Parcel-/palletzendingen franco vanaf € 250,00

  • Voor snelle reclamatie afhandeling, vul het retour formulier in.

  • Heb je hulp nodig? Bel ons op: 0413 - 323 929

Reclamaties

Hoe te handelen wanneer u een reclamatie op een artikel heeft

Wanneer u een product heeft aangekocht via Bosta en u wenst aanspraak te maken op de geldende garantie of de expertise van onze Technische Dienst, dan verwacht u zo snel en zo goed mogelijk een reactie vanuit onze kant.

Alvorens de reclamatie en om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben wij een aantal gegevens van u nodig:

  • Het artikelnummer van het betreffende product.
  • Het factuurnummer waarop het betreffende product is gekocht.

 

In verband met bepalen van de garantie

  • De reden van retour.

 

Probeer zo nauwkeurig mogelijk aan te geven wat het probleem is met het betreffende product. Geef hierbij ook aan of u de handleiding heeft geraadpleegd. Geef eventueel een foutcode door als die bekend is, bijvoorbeeld bij warmtepompen. Foto's van de reclamatie/omgeving als dat zinvol is.

  • Foto's van de reclamatie/omgeving als dat zinvol is.

 

Deze gegevens mailt u aan sales@nl.bosta.com of u vult het reclamatieformulier in. Uw melding wordt in behandeling genomen door uw contactpersoon bij Bosta. Hij beoordeelt de reclamatie en bespreekt dit eventueel met de Technische Dienst. Hierna zijn er diverse mogelijkheden:

  1. Wij ruilen het product om op basis van de verstrekte gegevens.
  2. Wij sturen een onderdeel op om het probleem op te lossen. Bovenstaande punten gaan via de bekende werkwijze.
  3. Wij halen het product op ter beoordeling door onze Technische Dienst.

Bovenstaand punt gaat wellicht via een andere weg dan u gewend bent. In dit geval maken wij een ticket aan in een system genaamd Teamleader. In dit programma is het gehele traject van de reclamatieafwikkeling te volgen.

Uw contactpersoon registreert de reclamatie en u ontvangt een mail vanuit Teamleader met een retourbon in de bijlage.

Zorg ervoor dat deze bon altijd wordt toegevoegd aan het artikel dat retour komt naar ons.

Hieronder kunt u zien hoe u de melding ontvangt in uw mailbox.

Reageer altijd door View or reply online te drukken. Hierdoor blijft de correspondentie voor alle partijen inzichtelijk in Teamleader.

Teamleader_voorbeeld-melding

Zoals u ziet krijgt u een mail met daarop een Ticket ID. Dit nummer kunt u gebruiken wanneer u telefonisch een vraag over de reclamatie wilt stellen.

Heeft u nog vragen over reclamatieafwikkelingen bij Bosta? Neem dan gerust contact met ons op.